صفحه خرید اینترنتی 2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه دوره ICDL در تبریز قیمت امروز ماشین
حذف در پنل کاربری [X]
خرید سی دی کنترل موتورهای القایی با اینورترها و مبدل های AC و شبیه سازی آن با MATLAB SIMULINK - اورجینال

آمار فروشگاه

افراد آنلاین : 4 نفر
بازديد امروز : 100
بازديد ديروز : 74
كل بازديدها : 396621

دیگر امکانات

کنترل موتورهای القایی با اینورترها و مبدل های AC و شبیه سازی آن با MATLAB SIMULINK - اورجینال

پروژه با موضوع
کنترل موتورهای القایی با اینورترها و مبدل های AC و شبیه سازی آن با MATLAB SIMULINK

مناسب برای گرایشهای کنترل الکترونیک و قدرت دارای فایل های word- pdf- powerpoint- matlb simulink
فرمت: word - doc تعداد کل صفحات:100

جدید پنج فصل

توضیح:در پایان نامه کنترل موتورهای القایی با استفاده از اینورترهای سه فاز و مبدلهای AC به AC مبتنی بر تریستور ، ترانزیستور IGBT و ادوات الکترونیک قدرت به طور کامل ارائه شده است و با نرم افزار MATLAB SIMULINK شبیه سازی شده است

کلمات کلیدی پایان نامه: کنترل موتورها ، موتور القایی ،اینورتر ، اینورتر ولتاژ ، اینورتر جریان ، برشگر AC، مبدلهای AC وDC ، شبیه سازی با متلب

فهرست مطالب
فصل اول: مقدمه ای بر کنترل موتورهای القایی با ادوات الکترونیک قدرت
مقدمه کلی
کنترل موتورهای القایی با مبدلهای AC
استفاده از اینورترها در کنترل موتورهای القایی
فصل دوم: بررسی موتورهای القایی
2-1 عملکرد موتورهای القایی 3 فاز
2-1-1 تحلیل حالت دائمی
2-1-2 موتورهای القایی قفس سنجابی
2-1-3طبقه بندی موتورهای قفس سنجابی
2-1-4 موتورهای القائی با رتور سیم بندی شده
2-2 راه اندازی
2-3 ترمز کردن
2-4 کنترل سرعت
2-4-1 کنترل سرعت با منبع ولتاژ متغیر و فرکانس ثابت
2-4 -2کنترل سرعت با تغییر فرکانس
فصل سوم کنترل موتورهای القایی با کنترل کننده های ولتاژ
3-1 مدارهای کنترل کننده ولتاژ AC
3-2 کنترل چهار ربعی و کار به صورت حلقه بسته
3-3 محرکه های بارهای پنکه ای یا پمپها و جرثقیلها
3-3-1 محرکه های بار های پنکه ای و پمپ ها
3-3-2محرکه‌ جرثقیل‌ها
3-4 راه اندازی با کنترل کننده های ولتاژ
3-5 حداقل نمودن تلفات
فصل چهارم: کنترل موتورهای القایی با اینورترها
4-1 کنترل موتور القایی با اینورتر منبع ولتاژ
4-1-1 اینورتر منبع ولتاژ سه فاز
4-1-2 اینورتر شش پله ای
4-1-3 کنترل ولتاژ اینورتر شش پله ای
4-1-3 کنترل ولتاژ اینورتر شش پله ای
4-1-4 اینورتر
4-1-5 اینورتر منبع ولتاژ فرکانس متغییر کنترل ولتاژ اینورتر شش پله ای
4-1-3 کنترل ولتاژ اینورتر شش پله ای
4-1-3 کنترل ولتاژ اینورتر شش پله ای
4-2 محرکه های اینورتر منبع جریان فرکانس متغیر
4-3 اینورترهای PWM کنترل شده با جریان
4-4 سیکلو کنورترها
فصل پنجم: شبیه سازی میدل های AC و اینورترها جهت کنترل موتور القایی با متلب
5-1 مقدمه
5-2 شبیه سازی مبدل AC به AC سه فاز تریستوری
5-2-1 مدار شبیه سازی شده
5-2-2 ورودی و خروجی مبدل
5-2-3 فیلتر کردن ولتاژ خروجی و حذف هارمونیکها
5-3 شبیه سازی اینورترهای سه فاز
5-3-1 مدار شبیه سازی شده یک اینورتر تکفاز و ارائه نتایج
5-3-2مدار شبیه سازی شده اینورتر سه فاز تمام پل
5-3-3 ولتاژ خروجی اینورتر
5-3-3 فیلتر کردن ولتاژ خروجی و حذف هارمونیکها
نتیجه گیری و پیشنهادات
منابع
اطلاعات تکمیلی
در قسمت شبیه سازی این پایان نامه چندین مدار و شکل که در نرم افزار متلب شبیه سازی شده اند ارائه شده است
فایلهای اجرایی متلب به همراه پایان نامه ارائه می شود.
فایل POWERPOINT این پایان نامه که در جلسه دفاعیه ارائه شده ، همراه سایر فایلها ارائه می شود.
در مورد این پایان نامه مشاوره رایگان ارائه می شود
قبل و پس از دریافت پایان نامه به سوال های شما پاسخ داده می شود و شما می توانید بدون هیچ گونه محدودیتی هر گونه سوال یا اشکالی در مورد این پایان نامه را از طریق شماره تلفن 09369980143 یا ایمیل nouriweb@gmail.com مطرح کنید.
بخشهایی از این پایان نامه
موتورهای القایی بخصوص موتورهای قفس سنجابی مزایای نسبت به موتورهای dc دارند. از مواردی نظیر نیاز به نگهدارندی کمتر ، قابلیت اطمینان بالاتر ، هزینه ، وزن ، حجم واینرسی کمتر ، راندمان بیشتر ، قابلیت عملکرد در محیط های با گرد غبار و در محیط های قابل انفجار را می توان نام برد . مشکل اصلی موتورهای dc وجود کمو تا تور و جاروبک است ، که نگهداری زیاد و پر هزینه و نا مناسب بودن عملکرد موتور در محیط های با گرد و غبار بالا و قابل انفجار را بدنبال دارد. با توجه به مزایای فوق در تمامی کار بردها ، موتور های القایی بطور وسیع بر سایر موتورهای الکتریکی ترجیح داده می شوند . با اینحال تا چندی پیش از موتورهای القایی فقط در کاربردهای سرعت ثابت استفاده شده است و در کار بردهای سرعت متغیر موتورهای dc ترجیح داده شده اند . این امر ناشی از آنست که روشهای مرسوم در کنترل سرعت موتورهای القایی هم غیر اقتصادی و هم دارای راندمان کم بوده است. با بهبود در قابلیت ها و کاهش در هزینه تریستور ها واخیرا در ترانزیستورها ی قدرت و GTO ها امکان ساخت محرکه های سرعت متغیر بااستفاده از موتورهای القایی بوجود آمده است که در برخی موارد حتی از نظر هزینه و عملکرد از محرکه های با موتور dc نیز پیشی گرفته اند . در نتیجه این پیشرفتها ، محرکه های موتورهای القایی در برخی کار بردهای سرعت متغیر بجای محرکه های dc مورد استفاده قرار گرفته اند . پیش بینی می شود در آینده موتور های القایی بطور گسترده در محرکه های سرعت متغیر مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
برای داشتن محدود وسیع تغییرات سرعت، بایستی از موتور قفس سنجابی کلاس D استفاده شود. چون نسبت گشتاور به جریان با کاهش ولتاژ کم می‌شود، لذا این روش برای کاربردهایی که به گشتاور کم در سرعت‌های پائین نیاز دارند مناسب است.
تغییرات ولتاژ تغذیه توسط کنترل کننده ولتاژ ac بدست می‌آید. لازم به یاد‌آوری است که این کنترل کننده ازیک منبع ac ثابت یک ولتاژ ac متغیر فرکانس ثابت ایجادمی‌کند. با اینحال در این تبدیل ضریب قدرت کوچک است و مقدار قابل ملاحظه‌ای از هارمونیکها نیز در ولتاژ خروجی کنترل‌کننده ایجاد می‌شود. با کاهش ولتاژ خروجی، ضریب قدرت کاهش و محتویات هارمونیکی افزایش می‌یابند. افزایش هارمونیکها باعث افزایش تلفات وافت ظرفیت موتورمی‌شوند.گشتاور موتور که در ولتاژ‌های پائین کوچک است کاهش بیشتری می‌یابد.موتورهای القایی که با کنترل کننده‌های ولتاژ ac کنترل می‌شوند در بارهای پنکه‌ای، پمپها و جرثقیل‌ها بکار گرفته‌ می‌شوند.
یک موتور القایی قفس سنجانی چند مزیت نسبت به یک موتور dcدارد. از جمله قیمت ارزان ، طول عمر زیاد ، استحکام و و قابلیت اطمینان بالا را می توان نام برد. همچنین به علت عدم حضور کمو تاتور و جاروبکها ، موتور قفسه سنجابی نیاز به تعمیر و نگهداری ندارد. موتور در محیط های قابل انفجار نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. ساختمان رتور موتور قفس سنجابی بگونه ای است که می توان آن را در سرعت،قدرت و ولتاژ بالاتر طراحی نمود. همچنین ، وزن و حجم ممان اینرسی آن کمتر است. با این حال هزینه سیستم کنترل فرکانس متغییر به مراتب بیش از هزینه یکسو کننده قابل کنترل می باشد. با آنکه قیمت موتور القائی قفس سنجابی در قدرت یکسان از قیمت موتور dc موتور بسیار کم است ولی در مجموع هزینه محرکه ac فرکانس متغیر عموماً بالاتر است .
در کاربردهای خاص که نیاز به تعمیر و نگهداری نبایستی وجود داشته باسد همچون کاربرد در تأسیسات زیر دریایی و زیر زمینی و همچنین کاربرد در محیط های قابل انفجار و آلوده نظیر معادن و صنایع شیمیائی استفاده از محرکه های القائی با فرکانس متغیر عمومیت پیدا کرده است. به دلیل مزایای موتورهای قفس سنجابی و روش کنترل فرکانس متغیر، محرکهای ac فرکانس متغیر در کابردهایی نظیر موتورهای کششی، پمپ‌ها، بارهای پنکه ای کمپرسورها ، با صنایع بافندگی و ماشین ابزارها و وسایل نقلیه نیز مورد استفاده قرار گیرند. هم اکنون به سبب در دسترس بودن و پیشرفت ترانزیستور های قدرت ، از لحاظ مقادیر نامی بالا و مشخصه های بهبود یافته ، در قدرتهای پایین هزینه محرکه های ac فرکانس متغیر با محرکه dc قابل مقایسه شده است. همچنین در چند ساله اخیر ، با پیشرفت های ایجاد شده در ساخت GTO انتظار می رود که محرکه های ac بطور کامل جایگزین محرکه های dc در قدرتهای متوسط و تا حدی قدرتهای بالا بشوند.در کنترل موتورهای از مبدلهای فرکانس متغیر نیز استفاده می شود که این مبدلها به 3 دسته زیر تقسیم بندی می شوند :
1ـ اینورترمنبع ولتاژ
2ـ اینورتر منبع جریان
3ـ سیکلوکنورتر
اینوتر ها dc را به ac با فرکانس متغییر تبدیل می کنند . اگر خروجی acاینتور بصورت یک منبع ولتاژ ac عمل کند، به گروه اینورتر منبع ولتاژ تعلق دارد. به همین صورت اگر خروجی ac اینوتر بصورت یک منبه جریان ac عمل کند، آن را اینورتر منبع جریان می نامند. به دلیل کوچک بودن امپدانس داخلی، ولتاژ خروجی یک اینوتر منبع ولتاژ با تغییرات بار ثابت باقی می ماند بنابراین برای محرکه های تک موتوره و چند موتوره مناسب هستند. با اتصال کوتاه شدن پایانه های خروجی ، جریان به سرعت افزایش می یابد زیرا امپدانس داخلی ثابت زمانی آن کوچک هستند . بنابراین حفاظت در برابر اتصال کوتاه توسط سیستم کنترل جریان میسر نیست بایستی با فیوزهای سریع حفاظت انجام می شود.در مقابل بدلیل بزرگ بودن امپدانس داخلی یک اینورتر منبع جریان ، تغییر ولتاژ پایانه های اینورتر جریان در اثر تغییر بار بسیار بزرگ است. بنابراین اگر در حالت چند ماشینه از اینورتر جریان استفاده شود. تغییر بار هر یک از موتورها بر کار سایر موتورهای اثر دارد پس در کاربرد چند ماشینه از اینورتر منبع جریان استفاده نمی شود. چون جریان خروجی اینورتر منبع جریان مستقل از امپدانس بار است، حفاظت ذاتی در مقابل اتصال کوتاه پایانه هایش دارد.سیکلوکنورترها از منبع ac ثابت می توانند مشخصه منبع ac فرکانس متغییر ولتاژ یا جریان را ایجادنمایند.


شماره مجوز 444/0085

فروشنده: دانا مارکت

قیمت: 40,000 تومان

روش خرید: برای خرید کنترل موتورهای القایی با اینورترها و مبدل های AC و شبیه سازی آن با MATLAB SIMULINK - اورجینال، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.


خرید کنترل موتورهای القایی با اینورترها و مبدل های AC و شبیه سازی آن با MATLAB SIMULINK - اورجینال


برای دیدن سایر محصولات این فروشنده اینجا کلیک کنید.