2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه قیمت امروز ماشین بوق
حذف در پنل کاربری [X]
خرید سی دی اموزش پرورش و نگهداری اسب به صورت تصویری + طرح توجیهی / اورجینال

آمار فروشگاه

افراد آنلاین : 2 نفر
بازديد امروز : 97
بازديد ديروز : 209
كل بازديدها : 400944

دیگر امکانات

اموزش پرورش و نگهداری اسب به صورت تصویری + طرح توجیهی  / اورجینال

راهنمای پرورش اسب

پرورش اسب در ایران

اسب را که به احتمال قوی می توان زیستگاه و برخاستگاهش را ایران بدانیم در تمام ادوار تاریخی همواره در زندگی و در کار و در جنگ یار و یاور ما بوده و هنوز هم هست. کشور ما با وجود وضعیت اقلیمی، اجتماعی و اقتصادی و بنا بر اقتضای وضع و هدف پرورش دهندگان اسب دارای اشکال گوناگون مدیریت پرورش اسب و اسبداری می باشد.



در حال حاضر مدیریتهای ناظر بر تولید، اقتصاد، نگهداری و پرورش اسب به شرح زیر است:
الف) پرورش اسب به شیوه عشایری: عشایر کشور ما بنا به اقتضای وضع و به لحاظ سنت آبا و اجدادی به نگهداری و پرورش اسب اقدام و معمولا بسته به وابستگیهای آبا و اجدادی خود به ایل، عشیره و طایفه، نژاد و تیره، اسب خاصی را پرورش می دهند، همانگونه که در خوزستان در نژاد برخی از قبایل عرب منطقه و از جمله میرها، سنجابی ها و جافها در مناطق اسب کردی (کردستان، کرمانشاه و ...) و تراکمه در ترکمن صحرا.
ب) پرورش اسب در روستاهای کشور: روستاییان کشور ما از چند جنبه اقدام به پرورش اسب می نمایند، از جمله آنها:
۱- پرورش اسب به منظور سواری: عده ای از روستاییان کشور ما از چند جنبه اقدام به پرورش یک و یا دو یا سه سر اسب جهت سواری پرورش می دهند.
۲- پرورش اسب به منظور کره کشی و فروش مازاد تولید برای کسب درآمد: این شیوه پرورش بیشتر در روستاهای کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، خوزستان، گرگان و گنبد رایج بوده و در این شیوه معمولاروستاییان برای کره کشی و تکثیر، اسبی را از نژاد خالص نگهداشته و از مادیانها کره کشی کرده و مازاد تولید خود را به معرض فروش می گذارند.
۳- پرورش اسب به منظور تولید استر، قاطر و خرپوزگی: در این شیوه که معمولا پرورش اسب توام با پرورش الاغ می باشد معمولا روستایی و به عبارتی مدیر تولید اقدام به قاطرکشی نموده و تولیدات خود را در مناطق مختلف کشور به فروش می رساند. از نمونه های بارز این نوع مدیریتهای پرورشی روستایی (کره بند) برازجان واقع در استان بوشهر، مناطق قاطر کشی استانهای آذربایجان، خراسان، لرستان، کردستان و اشگورات مازندران و گیلان می باشد.


۴- پرورش اسب به منظور کار: در بعضی از روستاهای کشور که داشتن خودرو برای روستایی مستلزم تخصیص سرمایه و هزینه بالا می باشد از کار این حیوان و نتاج آن برای:
- حمل محصول غله، شالی و دیگر تولیدات از مزرعه به سر جاده.
- به منظور شخم در مزارع کوچک و مزارعی که ماشین آلات قابلیت انعطاف و کفایت مانور اسب را ندارند.
- برای حمل کود، بذر و نشا به مزرعه و شالیزار که به علت عدم وجود راه ارتباطی ماشین رو و یا علل دیگر منجمله گل و لای، رفت و آمد خودرو به مزرعه غیر ممکن است.
- برای حمل محصول از مراتع و مزارع و جنگلهایی که راه ماشین رو نداشته و یا حمل محصول با ماشین به لحاظ قیمت گران تمام می شود.
برای حمل و نقل وسایل معیشتی روستاییان به مرکز دهستان، به ویژه در مواردی که هزینه حمل با ماشین مقرون به صرفه نیست.
- به منظور حمل بیمار در فصول سرد یا شبانگاه که روستاییان دسترسی به خودرو نداشته و فوریت مداوای بیمار ایجاد می کند.


ج) پرورش اسب در شهرها و شهرستانها: در حال حاضر در شهرها پرورش دهندگان اسب به منظورهای ذیل اقدام به پرورش و نگهداری اسب می نمایند.





۱- پرورش اسب به وسیله موسسات و نهادهای دولتی: ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروهای انتظامی کشور، اداره کل سوارکاری و پرورش اسب و دیگر نهادها و موسسات دولتی پرورش دهندگان اسب می باشند.


۲- صاحبان اصطبلها و باشگاههای خصوصی:
اهداف این مدیریتها عبارتند از: شرکت در مسابقات ورزشی مانند کورس، درساژ، پرش، چوگان، سوارکاری و صحرانوردی. بدیهی است شرکت در مسابقات در انحصار این گروه نبوده و دیگر پرورش دهندگان و صاحبان اسب نیز در این مسابقات شرکت می کنند.
آموزش سوارکاری به اشخاص مبتدی و تامین سرویس سوارکاری برای سوارکارانی که عاری از اسب شخصی می باشند.
پانسیون کردن اسبهای اسبدارانی که فاقد اصطبل بوده و برای نگهداری اسب خود نیاز به اصطبل دارند.
پرورش اسب به صورت تک اسبی، دو اسبی و یا چند اسبی در باغات و اصطبلهای شخصی و خصوصی افراد به منظور سواری، شکار، سرگرمی، تفریح و مسابقه
ایجاد تفریحات سالم در پارکها و تفرج گاهها
کره کشی و ازدیاد و تولید اسب و فروش آن
تلفیقی از موارد یاد شده به ویژه خرید و فروش و دلالی اسب

د) پرورش اسب به منظور تحقیقات و اصلاح نژاد: این شیوه پرورش اسب که طبق برنامه مشخص اصلاح نژادی و به نژادی و حفظ ژنهای مطلوب نژادی و تکثیر آن انجام میگیرد. برای حفظ کفایت علمی و فنی در صلاحیت مدیریتی مراکز تحقیقات و اداره کل پرورش و اصلاح نژاد دام، معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی بوده و یا با نظارت مستقیم این اداره کل به وسیله بخش تعاونی و خصوصی اداره انجام می گیرد.

با این مجموعه تمام مطالب مربوط به پرورش اسب را یاد بگیرید .
ش.م. 90815465241



- توصیه ای مهم جهت برگشت نخوردن سفارش شما از طرف اداره پست :
لطفا آدرس دقیق خود را به همراه پلاک و کدپستی وارد نمایید و به بقیه اهالی منزل اطلاع دهید تا در صورتی که در منزل نبودید بسته را دریافت نمایند و مبلغ کالا را به مامور پست بدهند.
مشتری گرامی پس از پر کردن فرم خرید برای شما پیامکی حاوی شماره تماس ما و شماره ایی برای پیگیری ارسال خواهد شد

***ارسال سریع به سراسر کشور***

×××با اطمینان خاطر خرید کنید×××

کلیه محصولات این فروشگاه دارای گارانتی تعویض می باشد.


اسب , اسب مورگان, اسب نژاد مورگان. اسب اندلوزین, اسب نژاد اندلوسی (خالص اسپانیا). اسب هانوورین, تصاویر زیبا از اسب نژاد هانووری. اسب پالومینو, اسب زیبای نژاد پالومینو نگهداری اسب , پرورش اسب , خرید اسب نژاد اسب ها عکس اسب ها , عکس اسب ترکمن , درباره اسب ها , انواع اسب , انواع نژاد اسب ها , توضیح درمورد اسب , اسب عرب , ویژگی اندام شناسی اسب , استانداردهای محل نگهداری اسب, اسب , اصطبل , مزرعه اسب , نگهداری اسب , پرورش اسب, بیماری اسب , تاریخچه اسب , جایگاه اسب , قوانین پرورش اسب , مزرعه اسب , پرورش اسب , پرورش اسب در ایران بلدرچین ، شتر مرغ ، شتر ، برنج ، اسب ، شترمرغ ، جوجه کشی ، سبوس ، دامپروری دانلود کتاب رمان اسب سرخ, کتاب رمان اسب سرخ, رمان اسب سرخ, کتاب اسب سرخ, دانلود کتاب, دانلود رمان, دانلود رمان خارجی, داستانآنلی بیتون, اسب سواری, اسب سواری در خواب, اسب سواری کردن, اسب سواری کردن در خواب, تعبیر خواب, تعبیر خواب آنلاین, تعبیر خواب اینترنتی، ماهی ، علوفه ، دامداری ، دام ، فروش شترمرغ ، جوجه ، بوقلمون ، مادیان ، اسب عرب ، فیبر ، فسفر ، دام و طیور ، پرورش شترمرغ ، خوراک دام و طیور ، فروش شتر مرغ ، خرید و فروش اسب ، ماشین آلات خوراک دام و طیور ، سبوس برنج ، واردات اسب ، فروش لوازم اسب ، فروش لوازم زیبایی اسب ، آردک برنج ، کلسیم ، فروش جوجه ، شترمرغ کشتاری ،

فروشنده: ملی ایران 6

قیمت: 8,800 تومان

روش خرید: برای خرید اموزش پرورش و نگهداری اسب به صورت تصویری + طرح توجیهی / اورجینال، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.


خرید اموزش پرورش و نگهداری اسب به صورت تصویری + طرح توجیهی  / اورجینال


برای دیدن سایر محصولات این فروشنده اینجا کلیک کنید.